
Wendy Artin, Temple of Saturn with Parasol Pines, 22″x40″, watercolor on cotton paper, 2018
• AD LIBITUM •
Wendy Artin, Roma e Tivoli
Statue giganti a carboncino, Seppia, Acquerello. Paesaggi, frutta e fiori
La collezione è presentata da Gurari Collections dal 2 novembre al 9 dicembre 2018
Apertura mostra: venerdì 2 novembre, dalle 18:00 alle 21:00 presso
Collezioni Gurari, 460 Harrison Avenue, South End of Boston (SoWa)

Wendy Artin, Ganges, Piazza Navona, 44″ x 44″, charcoal on paper, 2018
Wendy Artin da anni lavora sulle rovine che si stagliano sotto il cielo di Roma e le porta negli Stati Uniti.
Pochi artisti oggi, si confrontano nella contemporaneità con le divinità fluviali giganti di Piazza Navona. Il lavoro qui in Italia di Wendy, è una celebrazione del ritorno di Roma, un luogo di gioia visiva.
“Ogni primavera il cielo si schiarisce, le giornate si allungano. Prendo la mia scatola di acquerelli, i miei pennelli, li metto nella mia borsa e me ne vado in giro per le strade di Roma per catturare il modo in cui la luce del sole illumina la cupola, il modo in cui i pini si fondono nel cielo, riempendo il mondo di piccole piccole gocce di luce. Mi siedo e dipingo, mentre la luce del sole si muove delicatamente attraverso la pietra, stringendo le ombre, ed è già ora di andarsene.”

Wendy Artin, Wild Peas, Eggplant, watercolor on paper, 2018
Per Wendy Artin è difficile resistere alla pittura delle fioriture dei piselli selvatici che crescono sul ciglio della strada, e alle melanzane viola brillanti … anche i carciofi!
Questa collezione d’arte è una celebrazione di Roma, un ritorno, un’espressione della gioia visiva e la bellezza meravigliosa della ripetizione.
• AD LIBITUM •
Wendy Artin, Rome and Tivoli
Giant Charcoal Statues, Sepia Watercolor Landscapes, Fruits and Flowers
presented by Gurari Collections from November 2nd to December 9th, 2018
Opening Reception on First Friday, November 2nd, from 6:00 to 9:00 p.m. at
Gurari Collections, 460 Harrison Avenue, in the South End of Boston (SoWa)
Few views are as exquisite as the hulking ruins against the Roman sky, the giant river gods on the edge of the cascading boulders in Piazza Navona. The work in this show is a celebration of returning to Rome, a place of visual joy.
Each spring the sky grows lighter, the days grow longer. I put my box of watercolors, my jar, my brushes, into my bag and off I go, hoping that the Roman sun will evaporate the puddle of watercolor just when the pigments have flowed to the right place to capture the way the sunlight illuminates the dome, the way the pine trees blend into the sky, the way the shadows almost shimmer – as though the Mediterranean sea has filled the world with tiny little drops of light. I sit and paint, while the sunlight gently moves across the stone, squeezing the shadows smaller and smaller till they suddenly switch to the other side, and it is time to leave. Again and again, and yet like actors on stage, no two puddles, no two watercolors are the same.
At home the walls are gradually covered with a new series of giant charcoal river god statues from the Piazza Navona. The drawings are a life-sized near-human presence, silently gesturing with the models who come to pose.
It is hard to resist painting the wild peas that grow at the side of the road, with exactly three matching twins of leaves going up the delicate stem and a butterfly petticoat marking the place where the two new shoots separate. And shiny purple eggplants… artichokes too!
This collection of art is a celebration of Rome, a return, an expression of the visual joy and the wondrous beauty of repetition.
2